تدابیر تقویت نیروی جنسی و باروری

یکی از مهم ترین مسایل زناشویی که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، مقاربت به شیوه صحیح و درست است؛ زیرا اگر به طور اصولی صورت پذیرد، علاوه بر اینکه عامل دوستی و مودت بین زوجین میشود از بسیاری از امراض مقاربتی جلوگیری کرده، زمینه را برای انعقاد یک نطفه سالم آماده می کند. جماع خوب و طبیعی آن است که آرزو و خواهش آن واقعی باشد و به نهایت خود برسد یعنی اوعیه منی پر و قوای بدنی سالم و قوی باشند و طبیعت بدن به شوق و رغبت مشتاق آن شود. در حقیقت چنین جماعی به صحت بدن و قوت جسمانی کمک می کند نه اینکه به محض کمی فکر کردن به آن و احساس تحریک در آلت تناسلی و یا نگاه کردن به تصاویر محرک، ایجاد شود.

آداب و اصول مقاربت

  • جماع درست باید به صورتی انجام پذیرد که انزال مرد با انزال زن متحد و هم زمان شود. زیرا در این حالت است که زن باردار می شود. ملاعبه و معاشقه قبل از دخول در التذاذ و ارضاء و سلامت و صحت و فرح طرفین بسیار مهم است. در حالت طبیعی انزال زن دیرتر از مرد اتفاق می افتد (زمان به ارگاسم رسیدن زن طولانی تر از مرد است) ملاعبه قبل از دخول و آماده سازی زن برای آن، برای ایجاد هم زمانی بین انزالها موثر است. روز دوازدهم تا شانزدهم (از اولین روز قاعدگی محاسبه شود) بهترین زمان تخمک گذاری است و احتمال باروری در این روزها بیشتر است. بهتر است مقاربت در این فاصله یک شب در میان صورت گیرد. زن باید تا یک ساعت پس از مقاربت در وضعیت خوابیده بماند و بلافاصله بلند نشود. بهتر است نزدیکی در زمانی انجام شود که پس از آن خواب طولانی صورت گیرد به این دلیل که راحتی و آرامش در فرد ایجاد کند و احتمال انعقاد نطفه در رحم زن بیشتر شود. مقاربت در مکانی امن، بدون روزنه و بدون استرس، تمیز، پاک، باصفا و معطر انجام شود.
  • بعد از مباشرت تا زمانی که بدن کاملا آرام و خنک نشود نباید آب سرد و شربت سرد نوشید، زیرا باعث استرخا (ام اس یکی از اقسام فالج و استرخا می باشد)، رعشه و سردی کبد می شود. غسل، استحمام و شستشوی آلت تناسلی بعد از مباشرت با آب سرد نباشد. باید بدن را از هوای سرد محفوظ داشت، زیرا اگر سرما به منافذ و مسام وارد شود حرارت غریزی ضرعیه شده و بدن سرد میشود. خوردن چند لقمه چرب و شیرین بعد از جماع عادت شود هیچ ضرری به بدن نمیرساند.
  • خوردن عسل، شیر گاومیش که تکه ای زنجبیل در آن بجوشانند خوب است. خوردن مقداری مومیایی (به اندازه یک نخود) با شربت عسل موجب تقویت بدن می شود. مالیدن روغن های خوشبو به طور مداوم و ماساژ ملایم ساق و که پاها در وقت خواب نیز مناسب است. در صورت سرد مزاجی زن، مالیدن روغن قسط یا روغن زیتون یا روغن بادام شیرین شبها به ناحیه کلیه ها، زیر ناف و کشاله ران کمک کننده میباشد.

در صورت ایجاد ضعف در بدن بعد از مباشرت موارد زیر توصیه میشود:

پوشاندن بدن و خوابیدن بعد از جماع، نوشیدن شیرگاو و گوسفند، خوردن زرده تخم مرغ نیم برشت( آب پز عسلی) با کمی شکر، غذاها و حلواهای مقوی و تقویت کننده نیروی جنسی. در صورت بروز رعشه، تقویت مغز با روغن مالی سر و بوییدن مشک و عنبر توصیه می شود.

تقویت کننده های نیروی جنسی

  • در تقویت نیروی جنسی فایده غذا بیشتر از دواست. غذایی که از آن خون قوی گرم و لزج پدید بیاید تا گرمای آن از رطوبت، بخار و نفخ تولید کند (البته نفخ غیردردناک در عروق که با رطوبت فضلیه همراه با حرارت لطیف باشد). اگر خون قوی و لزج باشد، ریحی که از آن پیدا می شود زود تحلیل نمیرود بلکه قوت آن تا هضم دوم و سوم باقی میماند. غذایی که بدین منظور انتخاب می شود باید دارای سه خصوصیت باشد: اول اینکه کثیرالغذا(غذائیتش زیاد) باشد، دوم مولد نفخ و باد باشد، سوم مایل به گرمی باشد. پس اگر غذایی دارای این خصوصیات باشد مناسبتر بوده و آدمی را از چیزهای دیگر بی نیاز میکند. اگر همره این خصوصیات در یک غذا جمع نباشد می توان از چند غذا استفاده کرد. به هر حال غذاها در تولید منی بدون تردید موثرتر از داروها می باشند و اعتماد بر آنها با طبیعت موافقتر، درستتر، از خطر دورتر و البته به مقصود نزدیک تر است. غذا باید سریع الهضم، لذیذ و خوشبو باشد. در بکارگیری داروهایی که مقوی نیروی جنسی اند نیز باید غذا مدنظر گرفته شود. غذا باید مناسب باشد تا دارو موثر واقع شود. باید به این نکته توجه کرد که هر دارویی در هر مزاجی موثر نیست؛ چه بسا با وجود یکسان بودن مزاج هم یک دارو در شخصی اثربخش و در دیگری بی اثر است حتی ممکن است یک دارو در مورد همان شخص با وجود عدم تغییر مزاج، زمانی مفید باشد و زمانی دیگر نه. از این روست که در یک نسخه داروهای متعدد تجویز می گردد که اگر یکی از آنها بی نتیجه بوده، بیمار به سراغ دیگری برود و از درمان ناامید نگردد.
  • بهترین طریق استعمال داروها و غذاها این چنین است که بعد از حمام و روغن مالی بدن با روغن زنبق، سوسن، نرگس، پنبه دانه گرم کرده امثال این ها باشد. بعد از تناول غذاهای مقوی، کمی شربت رضوی با عسل بنوشند. پاها را با آب گرم بشویند. در زمان مصرف داروها و غذاهای مقوی نیروی باروری، از خوردن ترشیجات پرهیز شود. روغنهای مالیدنی مناسب بر پا و اندامان وابسته بمالند و بخوابند. در تقویت نیروی جنسی نقش اشیای خوشبو (عطریات، ادویه جات و روغن های خوشبو) بسیار قوی است. روغن مالی بدن و که پا با روغن های خوشبو حافظ قوت ها و شعله ور کننده حرارت و شهوت جنسی است. قبل از مقاربت استفاده از اشیای خوشبو مثل عود، مشک، عنبر، هل که خانم آن را زیر لباس خود گرفته تا به رحم برسد کمک کننده است. بوییدن شکوفه سنجد مقوی نیروی جنسی زنان و بوییدن شکوفه بادام مقوی نیروی جنسی مردان است.

مواد غذایی مفید در تقویت نیروی جنسی و باروری:

میوه ها:

انگور شیرین، انار شیرین، گلابی، خربزه شیرین رسیده، خرما، انجیر، نارگیل. برای مزاجهای بسیار گرم هندوانه، خیار و شفتالو نیز مفید است.

سبزیجات:

نعناع، تره، شلغم، ترب، شنبلیله، کلم، ترتیزک (شاهی)، هویج، کرفس، خارخسک بالاخص که آب آن را همراه با عسل پخته تا به قوام برسد، شبدر، مارچوبه، کنگر. برای مزاجهای بسیارگرم همه سبزیهای تر حتی کاهو، کدو و خرفه و تخم خرفه نیز مناسب است. خوردن سبزیجات تازه که با روغن بادام یا کنجد پخته باشند هیجان باه را زیاد میکند.

حبوبات:

نخود، باقلی، لوبیا و هر دانهای که نفاخ باشد و غذاییت آن زیاد باشد. در تقویت نیروی جنسی نخود از همه غذاها قویتر و سودمندتر است زیرا که گرمی آن معتدل است، مغذی است و رطوبتی دارد که مولد ریح است. اگر آن را در آب بخیسانید و هر صبح یک مشت از آن بخورید بسیار مقوی است. اگر سرد مزاجان آن را با کمی زنجبیل بخورند بهتر است. آبی که نخود را دو شبانه روز در آن خیس کرده باشند، باعث نعوظ و تقویت آلت تناسلی میشود. میتوانید نخود را شب در مقداری آب خیسانده صبح آب آن را با عسل یا قند مخلوط کرده بنوشید، پوست نخود را گرفته بر حسب تحمل هاضمه بخورید که در داروهای مفرد هیچ چیزی به این نمیرسد.

خشکبار:

پسته، فندق، بادام درختی، گردو، مویز، چلغوزه، مغز زبان گنجشک (لسان العصافیر)، حبه الخضرا. مغز چلغوزه را یک شبانه روز در آب خیسانده با مویز سرخ یا شکر بخورید. مغز بادام و قند را با یکدیگر کوبیده و میل نمایید. یک قاشق غذاخوری از پودر مخلوط پسته، بادام، فندق، گردو را در یک لیوان شیر حل کرده و با دو عدد خرما میل کنید. هسته خرما را درآورده و مغز بادام درختی که پوست نازک قهوه ای آن برداشته شده باشد را در خرما گذاشته و با هم میل نمایید.

گوشتها:

گوشت گوسفند و بره، گوشت شتر، خروس خانگی، مرغابی، جوجه مرغ، مرغ پرگوشت، جوجه کبوتر، دراج، گنجشک، میگو، ماهی تازه (برای گرم مزاجان)، ماهی ریز تازه و هر ماهی دیگری که مایل به گرمی باشد. مغز گنجشک، مغز کبوتر، مغز مرغابی، مغز بره با نمک، تخم ماهی (خاویار)، تخم پرندگان مخصوصا تخم کبک، کبوتر، گنجشک، تخم مرغ، تخم مرغابی و اردک. سرد مزاجان در صورت مصرف، ماهی را با زنجبیل، فلفل، میخک و دارچین بخورند. ماهی را باید با روغن زیتون یا کنجد بپزید و با پیاز خام میل کنید.

  • نکته: هر گوشتی که برای تقویت نیروی جنسی در غذا مصرف میشود، نباید در روغن سرخ شود. گوشت سرخ شده از تاثیر غذایی اش کاسته میشود و بهره چندانی ندارد. ضمنا گوشت باید از حیوان فربه و جوان باشد.

لبنیات:

شیرگاو و روغن آن (مسکه)، سرشیر گاوی با شکر، شیر شتر، شیر گوسفند، شیر بز. شیر شتر در تقویت غریزه جنسی بسیار موثر است. به مدت 20 روز هر روز به مقداری که قابل هضم باشد و بر معده سنگینی نکند مصرف شود. ماست در گرم مزاجان میتواند مفید باشد. شیر تازه با میخک، دارچین و عسل یا شیر تازه گاو با 2/5گرم خولنجان بسیارسودمندند همچنین شیر گوسفند با تخم گزنه.

ادویه جات:

فلفل، دارچین، زنجبیل، میخک، زعفران، سیر، پیاز خصوصا بریان شده، شقاقل، خولنجان، کبابه چینی، شکرسرخ، عسل، پنیر مایه ها، گلقند. اگر به نمک مصرفی در غذاها زنجبیل پودر شده اضافه شود بسیار موثر است. ترنجبین در جوانان تولیدکننده منی و در پیران کاهنده منی است. خوردن پنیر مایه شتری که تازه از شیر گرفته شده باشد به اندازه 0.2 گرم با آب سودمند است. پنیر مایه گوساله یا پنیر مایه شتر را خشک کرده هنگامی که قصد استفاده از آن را دارید به اندازه یک نخود از آن را 12 ساعت در 30 مثقال آب حل کرده و بخورید. اگر موجب درد و آزار شد، با آب سرد حمام کنید.

نوشیدنیها:

آب آهن تاب، آب عسل، آب نخود، شربت مویز یا شربت رضوی امام رضا علیه السلام

غذاها:

شیربرنج، کله پاچه، آبگوشت قلم، خورشت کنگر، خورشت کرفس، آش هویج با کلم و گوشت، آش شلغم، انواع خاگینه ها، کوکوها و قلیه ها که از سبزیجات و گوشت های نامبرده شده درست شده باشد، کوکوی تره با زرده تخم مرغ، زرده تخم مرغ نیم بند، سوپ جوجه، حلیم اگر از گندم، نخود، لوبیا و گوشت گوسفند جوان فربه یا گوشت مرغابی باشد و با روغن تازه و دارچین و عسل میل شود. مربای زنجبیل، مربای شقاقل، مربای هویج. مربای هویج برانگیزاننده نیروی جنسی است به خصوص اگر با شکر و عسل و زنجبیل درست شود.

زرده تخم مرغ نیم برشت یا نیم بند با کندر، تخم هویج کوبیده، دارچین، فلفل، خولنجان. زرده تخم مرغ نیم بند با آنغوزه مخصوصا بعد از استحمام و مالیدن روغن یاسمین و سوسن بسیار قوی است.

اگر ضعف از سردی باشد، زرده تخم مرغ نیم برشت با تخم ترتیزک میل شود.

تخم ترتیزک، تخم ترب، مغز تخم خربزه به اندازه مساوی جداجدا ساییده به اندازه 8گرم با شیر تازه ناشتا بخورند.

اگر ضعف باه از سردی باشد، مغز تمرهندی را کوبیده با شیر گاو میل شود.

آرد نخود را در شیر تازه بز یا گوسفند پخته با دارچین و شکر میل شود. (فرنی با آرد نخود)

نخود را در آب برگ خارخاسک (یا عرق خارخاسک) خیسانده، خشک کرده سپس پودر نمایید. با هم وزنش شکر مخلوط کرده به اندازه یک که دست با شیر گاو بخورید.

تخم ماهی را بریان کرده با زرده تخم مرغ مخلوط کرده و بهم بزنید سپس کمی تره خرد شده، پودر دارچین و زنجبیل و نمک افزوده در تابه ای که روغن در آن داغ شده ریخته تا بپزد.

یک عدد پیاز را خرد کرده در روغن حیوانی بریان کنند، تخم مرغ را در آن شکسته تا به شکل خاگینه شود. (اگر فقط زرده تخم مرغ باشد بهتر است)

خاگینه ای که از زرده تخم مرغ، تخم گزنه، پیاز، مغز چلغوزه، زنجبیل و روغن گاو درست شده باشد، بسیار مقوی است.

حریره ای که از آرد جو، مغز بادام پوست کنده، شیر و شکر تهیه شود.

خوراک از گوشت بزغاله یک ساله با پیاز، نخود، شلغم و یا پیاز، شلغم و تخم پرندگان با روغن گاو پخته شود.

اگر یک عدد زرده تخم مرغ، روغن زرد، آب پیاز سرخ، عسل به اندازه زرده با هم مخلوط کرده روی آتش گرم کرده تا چهل روز بخورید و در این مدت دوغ و ترشیجات نخورید و غذای مقوی مصرف کنید، در تقویت نیروی جنسی و تولید منی بینظیر است. انجیر تازه یا خشک را با مغزگردو و تخم کرفس کوبیده، شکر و روغن گاو برابر آنها افزوده به شکل شکلات درآورده میل کنید. نخود بریان و خارخسک به اندازه مساوی کوبیده با هم وزنشان شکر مخلوط کرده، صبح و شب هر روز بخورید که در افزایش منی و تقویت کلیه و آلت تناسلی نفع عجیبی دارد. خوردن نخود بریان با مغز بادام مساوی هم نیز، هر صبح و شب بسیار مقوی است. چهار عدد خرما را کوبیده با مقداری نخود خام در آب بخیسانید، صبح و شب نخود را بخورید و آب آن را بنوشید. آب پیاز را با برابرش عسل بجوشانید تا عسل باقی بماند. هر شب یک تا دو قاشق غذاخوری با آب گرم میل شود.

آب پیاز را با دو برابر عسل روی شعله ملایم بپزید تا سفت شود، هنگام خواب دو قاشق غذا خوری میل شود. یا آب پیاز را با دو برابرش شیر گاو و هم وزنش قند بپزید تا سفت شود. هر روز 40 گرم مصرف شود. این از قبلی معتدلتر است. اگر مزاج گرم باشد همراه آن آب انار بخورید.

هویج، پیاز و شلغم را کوبیده یا رنده کرده با باقالی و نخود و عسل و گوشت نرم بپزید و با ادویه جات گرم بخورید.

قلیه نرگسی با گوشت، هویج، تره، نخود، باقالی و زرده تخم مرغ و نمک که با زنجبیل ترکیب شده باشد از غذاهای مفید برای نیروی جنسی است. اگر کمی عسل در قلیه بریزید قویتر میشود.

آش شلغم که با گوشت بره، شلغم، هویج، لوبیا، روغن گاو، کنگر، پیاز و تره تهیه میشود.

گوشت قرمز را خوب بپزید تا از استخوان جدا شود. آب گوشت را صاف کرده و عصاره آن را بگیرید، پس از آن گندم را پخته شیره کشیده مقداری شیر، پیه مرغابی، پودر نارگیل به آن اضافه کنید تا سفت شود. عصاره گوشت را به ترکیبی که گفته شد اضافه کنید.

یک عدد جوجه خروس را در آب بپزید. وقتی گوشت آن کاملا پخت آب آن را صاف کرده و به اندازه یک سوم آن آب پیاز سفید و نصف آب پیاز عسل در آب جوجه ریخته، بجوشانید تا سفت شود. صبح ناشتا و شب هنگام خواب بخورید.

200 گرم ترنجبین را در نیم لیتر شیر تازه بپزید تا به قوام عسل در بیاید. هر روز ناشتا 40 گرم از آن میل شود. سردمزاجان همراه با دارچین، شکر، زنجبیل مصرف کنید. اگر ممکن باشد با شیر شتر درست کنید و بعد از غذا به جای آب بنوشید.

هویج و انجیر را با هم در آب زیاد بجوشانید سپس آن را صاف کرده، مویز دانه برداشته را در آن بپزید و مجددا صاف کنید با قند و شکر روی شعله قرار داده تا باز بجوشد و به قوام بیاید.

اگر در خوردن گنجشک مداومت شود و به جای آب شیر نوشیده شود باعث تکثیر منی و نعوظ میشود.

تذکر: شما میتوانید از غذاهای معرفی شده به صورت دوره ای و سلیقه ای استفاده نمایید.

ضعیف کننده های نیروی جنسی:

استعمال گلاب، بوییدن گل سرخ، بوییدن شکوفه بادام شیرین در زنان، مداومت در خوردن ترشیها و سردیها و رطوبت زاها مگر در گرم مزاجان، حرکات سخت و شدید، در جای سخت و نمناک خوابیدن، ایستادن و راه رفتن زیاد، زیاد فکر کردن، ناشتا آب سرد نوشیدن، زیاد فصد و حجامت کردن، زیاد مسهل خوردن، استفاده از مخدرات. جماع با حایض و کودک کمتر از سیزده سال و زنی که مدت طولانی جماع نکرده، استمنا با دست و لواط کردن، مصرف چیزهای بادشکن مثل زیره سبز و سیاه، اسفند، مرزنجوش، هر چیز خشک کننده مثل شاهدانه، ارزن، عدس و چیزهای سرد و خشک مثل نیلوفر، کافور، گشنیز، اسفرزه، ترشیجات (سرکه و …) به خصوص چیزهای ترش و قابض مثل سماق، ریواس، سیب ترش، به ترش و نارنج. چیزهایی که آب زیادی دارند مثل کاهو، کدو، خیار و خرفه مگر در کسانی که مزاج بسیار گرم داشته باشند.

«زمانها و مکانهای مناسب برای نزدیکی»

قبل از باروری، بهتر است شرایطی از نظر زمان، مکان و حالت روحی برای هنگام جماع رعایت گردد:

  1.  در مکانهای امن و بدون روزنه، تمیز، پاک و باصفا که در آن جا از گلهای خوشبو استفاده شده بر پوششی از مخمل و زیبا، در مکانی معطر صورت پذیرد.
  2. نزدیکی در زمانی صورت پذیرد که پس از آن خواب طولانی صورت گیرد که راحتی و آسایش در فرد ایجاد کند (ساعات اولیه شب)
  3.  بهتر است بیش از چهار روز یک بار تاخیر نیفتد.

زمانها و مکانهای نامناسب:

  • اول، نیمه، آخر ماه قمری
  • شبهای چهارشنبه
  • شبهای خسوف و روزهای کسوف
  • در شب و روزی که زلزله اتفاق افتاده است.
  • شبی که می خواهند به مسافرت بروند.
  • شب عید فطر، عید قربان و نیمه شعبان
  • ساعات اولیه شب، بین طلوع فجر و طلوع آفتاب، بعد از ظهر
  • از اول غروب تا رفتن شفق
  • روی سقف ساختمانها (پشت بام)
  • زیر درخت های میوه دار
  • زیر نور مستقیم خورشید
  • جائی که کودکی هست.
  • در کِشتی
  • در حال جنابت
  • با تصور کردن زنی دیگر
  • در حالت ایستاده
  • رو به قبله یا پشت به قبله
  • در حال خضاب کردن (رنگ کردن موها در زمان جماع)
  • زمانی که طرفین کاملا عریان باشند.
  • نزدیکی پس از خوردن ماهی که می تواند موجب جنون گردد.
  • بعد از خوردن گوشت گاو، گوسفند، عدس، که امکان دارد دوالی (واریس)، نقرس، درد مفاصل بوجود آید.
  • جماع بلافاصله پس از آشامیدن شیر می تواند موجب سستی شدید در بدن گردد.
  • جماع بعد از خوردن بادنجان که ایجاد اخلاط محرقه (سوخته شده) نموده و جماع پس از آن جایز نیست.
  • مصرف کدو سبز و میوه ها به سبب سردی که در مایع منی ایجاد می کنند به زن ضرر می رسانند مگر در موردی که مرد انزال سریع دارد این میوه ها مفید است.
  • هنگام غضب شدید، خروج عرق بسیار از بدن، سردرد، مستی، خوشحالی شدید، داشتن بول و براز (ادرار و مدفوع)، زمانی که هوا بسیار گرم یا سرد باشد یا هوا دچار آلودگی بوده و امراض وبائیه شایع باشد جماع ممنوع است.
نوشته های مرتبط
2 دیدگاه
شاهین

در مورد زود انزالی چیزی نگفتید

سلام
به بخش تدابیر یا از پیج رسمی اطلاعات دریافت نمایید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *