باسلام من دختري ٣٠ ساله سابقه فيبروم داشتم ولي تعداد كم و كوچيك تازگيا پهلو سمت چپم دردشديد داشت و قاعدهگي هاي سنگين سونو دادم متوجه شدم تعدادي كيست در تخمدان چپ كه مجموع سايز ٦ سانت و تعدادي فيبروم كه بزرگترين اتها ٣ و ٦ سانت است و من هر ٧ ماه چك ميكردم و متاسفانه يهو فيبرومم سايزش دوبرابر شده دكتر هم رفتم ضد بارداري داده واسه كيستم ميترسم بخورم فيبرومم بزرگتر بشه

سلام لطفا تدابیر فیبروم را دقیق رعایت نمایید.و در صورت عدم بهبودی مراجعه حضوری داشته باشید.

رژیم و تدابیر فیبرم
صبحانه: (در روزهای مختلف از موارد ذکر شده برای صبحانه به تناوب استفاده کنید.)
1. نان سنگک یا لواش برشته (خمیر نباشد) با کره و عسل یا یکی از مرباهای بالنگ، به، سیب، آمله، هلیله، شقاقل یا مربای وج (اگیر ترکی) بدون شیره (فقط میوه ی مربا میل شود) یا ارده و شیره یا زرده تخم مرغ عسلی با کمی نمک و فلفل و دارچین و آویشن بدون چای یا نوشیدنی دیگر.
2. بادام 20-15 عدد به صورت پوست کنده(مغز سفید آن مصرف شود) یا به صورت حریره بادام یا شیربادام (بادام پوست کنده +یک لیوان آب+ 1 قاشق مرباخوری عسل یا کمی نبات در مخلوط کن مخلوط شود.)
3. مویز 30-21 عدد
4. شیره انگور با نان سنکگ


نیم ساعت قبل از نهار و شام:
پودر شیرین بیان 60 گرم +پودر نعنا+رازیانه+انیسون شیرین+ زیره سبز و سیاهدانه هر کدام 10 گرم با هم وزن آن شکر مخلوط شود. از مخلوط تهیه شده یک قاشق مرباخوری با کمی آب و شکر میل شود.


ناهار :
برنج به صورت چلوی آبکش شده به همراه زعفران یا کمی زیره یا گشنیز با گوشت بره جوان، گوشت خروس یا کبک یا بلدرچین یا کبوتر یا گنجشک یا گوشت سینه مرغ محلی یا فیله مرغ محلی بدون چربی به صورت کباب یا ته چین یا آب پز کم آب.(گوشتهای مصرفی کاملا بدون چربی باشند) از سبزیجات و ادویه جاتی مثل شوید، نعناع، جعفری، زیره، رازیانه، انیسون، دارچین، زعفران و هل در غذاها استفاده کنید.
از جمله غذاهایی که برایتان مفید است:
• یک روز در میان سوپ گشنیزی میل شود: گشنیز + اسفناج یا برگ چغندر و عدس و برنج و ماهیچه گوسفندی با مرغ بدون چربی و آلو بخارا پخته و میل شود.
• آش با چاشنی های مختلف: مقداری لپه را با نمک و زردچوبه و آب در دیگ جاداری بریزید و روی آتش ملایم بگذارید و نیم ساعت بجوشانید تا لپه نرم شود. سپس سبزی شامل گشنیز ، جعفری و تره را اضافه کنید و نیم ساعت دیگر بپزید. سپس مقداری برنج را که از قبل مثل کته پخته اید را اضافه کنید و بگذارید آش جا بیفتد. نیم ساعت قبل از برداشتن به عنوان چاشنی مقداری رب انار یا شیره تمرهندی یا شیره زرشک یا آب آلو اضافه کنید. موقع سرو کمی پودر سماق روی آش بپاشید. هفته ای 3-2 بار از این آش میل کنید.
• نخوداب: نخود را با 24 ساعت بخیسانید و با پیاز و نمک و زردچوبه و ادویه جات و سبزیجات و گوشتهای ذکر شده خوب بپزید و بکوبید و میل نمایید.
• شوربای گوشتهای ذکر شده با پیاز و زردچوبه و تره و شوید و سایر ادویه جات
• گوشت بلدرچین یا جوجه مرغ با پیاز و کمی نمک و زردچوبه و زعفران و هل و دارچین و شوید خوب بپزد. در انتهای طبخ 10-5 عدد بادام درختی پوست کنده و خرد شده و کمی روغن زیتون اضافه شود، چند جوش بخورد و از روی حرارت برداشته شود. این غذا را می توانید با برنج مصرف کنید.


شام:
مثل ناهار میل شود یا از فالوده سیب استفاده شود. به این ترتیب که 2- 3عدد سیب رنده شده پوست کنده شیرین با کمی عسل، 1 قاشق چایخوری تخم فرنجمشک، با 2 قاشق غذاخوری گلاب و عرق بیدمشک و کمی عسل و زعفران با نان سنگک میل شود.
میان وعده:
یک عدد سیب یا گلابی متوسط شیرین رسیده پوست کنده رنده شده با کمی گلاب و عرق بیدمشک عسل و زعفران و کمی عرق بهارنارنج و کمی رب شیرین بیان یا سیب یا گلابی شیرین رسیده پوست کنده پخته شده و له شده با کمی دارچین و زعفران
بجای آب و نوشیدنی: مخلوط آب و عسل یا آب سیب یا شربت سیب مصرف شود. شربت رضوی +گلاب و عسل و عرق بهارنارنج و عرق بیدمشک با کمی تخم فرنجمشک و 1 قاشق غذاخوری خاکشیر
میوه های مفید: سیب، به، گلابی، انگور شیرین
تذکرات:
1. سعی کنید زمان غذا خوردن منظم و سر ساعت باشد مثلا 8 صبح، 1عصر و 8 شب. در صورت احساس ضعف از 1قاشق غذاخوری عسل طبیعی بدون موم به صورت زیر زبانی استفاده شود. مصرف نوشیدنی از نیم ساعت قبل تا 2ساعت بعد از غذا ممنوع می باشد. از مصرف مخلفات (سالاد و ...) همراه غذا خودداری شود.
2. 5/1 کیلو استخوان راسته گوسفند را بدون گوشت و مغز حرام با نمک و پیاز و زردچوبه در دیگ زودپز با آب فراوان حدود 8 ساعت بپزید تا استخوان ها کاملا نرم شوند. عصاره آن را بگیرید و تفاله را دور بریزید. از مایع غلیظ حاصله یک استکان در هر غذایی که تهیه می کنید بریزید.
پرهیزات:
عدس، بادمجان، گوشت گاو و گوساله، ماهی، دوغ، ماست، پنیر، سبزیجات و میوه جات با طبیعت سرد مثل گوجه فرنگی، خیار، کاهو، خرفه، هندوانه، هلو، نارنگی، پرتقال و ...، قهوه، نسکافه، کاکائو، یخ، آب یا نوشیدنی که برای سرد کردن در آن یخ انداخته باشند، غذاهای آماده و مواد غذایی کارخانه ای (اعم از چیپس و پفک وکیک و کلوچه و بیسکوئیت و ...)، انواع مواد غذایی فراوری شده، غذاهای مانده و فریزری، سوسیس و کالباس، پیتزا و انواع فست فودها و سس ها، الویه، ماکارونی، قارچ، سیب زمینی، موز، غذاهای تند و شور، ترشیجات، غذاهای بسیارچرب و سرخ شده، روغنهای نباتی جامد و مایع صنعتی، شیرینی جات مصنوعی، انواع آبمیوه های صنعتی و نوشابه های گازدار
جهت مطالعه بیشتر در مورد مزاج خودتان و نیز مزاج مواد غذایی و روش تهیه شربتها و غذاهای ذکر شده به کتاب تغذیه در طب اسلامی ایرانی مراجه فرمایید.

نماد اعتماد الکترونیکی

تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌ باشند و فعالیت‌ های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس ماده 23 قانون حمایت از حقوق مولفان، کلیه آثار ارائه شده توسط سایت با مجوز نشر از صاحب امتیاز اثر می باشد.

خبرنامه